; & jag älskar älskar älskar


Vi, han och jag går runt på Hemköp. ’Vad ska du ha?’ undrar han. Jag går runt förstrött, vet inte vad jag letar efter. Han håller hela tiden ett öga på mig, släpper mig inte med blicken. Kontrollbehov. Plötsligt infall, ’Tylösand’ säger jag. ’Va?’ säger han och höjer ögonbrynen. ’Vi sticker till Tylösand’. Han bara suckar och rycker på axlarna. ’Ska du ha något eller?’ frågar han. Jag tar en cola och en kexchoklad och ställer mig i kön. Han är bakom mig, det är han alltid. Jag betalar, vi går tillsammans ut till bilen. Han rivstartar och tar sikte mot Tylösand. Han drar ner solglasögonen, jag är kaos. Mina kläder ligger huller om buller i baksätet. Hårdrock ur högtalarna. Något okänt band antagligen, allt han lyssnar på, källar- & garageband. Han är hårdrockare, jag är poppare. Han ler mot mig, jag tar på mig ett par solglasögon och höjer musiken. ’Yeah, baby’ skrattar han. Vi kör genom Halmstad, gatorna är fulla, Piccasoparken är full; människor överallt. Jag messar T, vet att hon är någonstans i kaoset. ’Moses’ svarar hon på mitt sms. ’Sväng höger i rondellen’ säger jag till honom. Han svänger höger. Han stannar, hon hoppar in. Det är varmt, säker 25-30 grader. Hon har ett tunt linne och kort, kort, kort kjol. Jag har trasiga jeans och t-shirt. Han har jeans och t-shirt. Rödljus, rödljus. Alltid rödljus. Förbi brottet och västra stranden. Han håller aldrig hastighetsbegränsningarna. Han har fönstret litet nerdraget & jag känner luften mot min hud. Sval. Svalka. Hon snuddar min arm från baksätet, jag sträcker bak min hand - hon flätar samman sina fingrar med mina. Jag ser på henne genom backspegeln. Hennes röda hår är samlat i en knut, några lockar har rymt och hänger ner mot hennes axlar; jag kan urskilja hennes nyckelben i linnets urringning. Jag älskar. Blåa ögon, kristallblick. Hon ler. Jag ler. Han parkerar bilen, vi kliver ut. Jag rotar i baksätet, hittar en filt, en handduk och en kudde. Jag och T tar av oss skorna, lämnar dem i bilen. Barfota går vi ner till stranden. Vi brer ut filten, den är djupblå med gröna linjer & kastar ut kudden mitt på. Jag och T klär av oss allt utom underkläderna. Vi lägger oss på filten, han och jag. Han har kudden, jag har hans mage. T vill bada & går ner mot vattnet. Modellsteg. Jag ser på honom, vet att han är hård. Min hand stryker över hans gylf och han är hård, hård, hård. När jag ser på honom ler han nöjt mot mig, jag önskar jag kunde se hans blick under solglasögonen. T kommer gående mot oss. Hon är blöt, håret hänger i stripor. Hon sätter upp det i en knut & lägger sig bredvid honom på filten. Jag beundrar hennes höftben som tydligt träder fram när hon ligger ner. Labretten i naveln glittrar i solen. Hon blundar och låter solen smeka hennes mjuka hud, (jag vill vara solen) och jag älskar, älskar, älskar.



Kommentarer
Emma

Bara ett or Liz:

WOW!!!

2011-07-11 @ 21:16:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback