2010 - en sammanfattning


Januari:  "jag vet inte, han är bara något jag noterar, något jag förhåller mig till. Från." Så sammanfattade jag mitt dåvarande förhållande - tragiskt? Patetiskt? SKrev mycket stilistik, något jag saknar numera. Mycket mellan raderna. Rädd för att tappa greppet - halsbandet med ankare som ett sätt att försöka stå fast, armbandsuret jag fick i studentpresent kring handleden.

Sen dog farmor
& allt gick i slowmotion i en vecka.

Februari: pluggade på distans, litteratur. Vissa dagar låg jag kvar i sängen fram till lunch, mental check - inget vidare. Var på stallet varje dag & tog hand om sötaste Pices. Skrev låttexter & önskade mig till Härjedalen, Oslo, någonstans bara inte här. Avslutade månaden med en dag på Skandinavium med söta Emma & co.

Mars:
Hade en dröm som vräkte hela mitt liv upp&ner för ett par veckor. Läste mycket Hildebrandt, fixade låtlistor på spotify & var ganska låg. Hade lite bloggångest.

April:
En del utekvällar med vänner fick mitt liv lite ljusare, jag hittade min morbror trollkarlens blogg, fick tillbaka en traumatiserad vän som berättade saker jag hade kunnat leva utan att veta, kollade en del filmer & skrev noveller igen.

Maj:
  "Idag är en sån där osammanhängande dag. När man tror att man har koll så har man egentligen ingenting." Jag hade ganska många sådana dagar i maj. Tappade bort min kalender, fick förfrågan om att ha en sommarprins, jobbade mycket timmar - mycket skolridningar, mycket av allt helt enkelt. Lyssnade mycket på Ani DiFranco.

Juni
: saknade min bror, köpte ett par väldans fina sandaler, filosoferade varför man  ska skriva manus när de bästa scenerna oftast är improviserade, jobbade lite smått på ridläger med Emma & Mikki, hade mysigt.

Juli
: var de böljande raspfältens månad, sommarprinsens dagar. Hade sommarlov, läste bok efter bok & tog det mest lugnt. "Ångesten är ingen vacker, skräckinjaganade berg- & dalbana längre", hade sömnproblem till & från, vaknade ofta halv fem på morgonen & vankade över parkettgolv.

Augusti:
läste ibland upp till tre böcker per natt, var rastlös & ifrågasatte ganska mycket, mitt förhållande krackelerade mer & mer.  Kollade (för att vara mig) på väldigt mycket filmer. Flydde lite kan man säga, på mitt sätt. Började jobba "på allvar" & blev i stort sett lovad fast tjänst.. (that didnt happen..)

September:
bloggade inte så mycket, flydde undan till mosters lägenhet i vallås. Sista helgen var bland den bästa på hela året - sprang runt två dagar på bokmässan i Göteborg. Kom hem & mitt förhållande tog slut.

Oktober:
gick lite i slowmotion. Jag var nere & visste inte riktigt vad jag ville, vart jag skulle. Tackade ja till en liten lägenhet på fel sida av Nissan, plockade bort min facebook för en månad, mest för att jag inte orkade med alla frågor. Orkade inte med allt.

November:
Min dator dog efter ha spenderat ca tre år med mig.. Jag kollade resor till Island & drömde om färgglada drömmar som trillar ut när man öppnar paraplyet.

December:
mycket musik, lite tystnad, mycket frustration, lite sömn. Hittade tillbaka till Dylans musik, texterna & allt. Låg däckad hela julen med världens förkylning & kollade mycket på Greys Anatomy. Avslutade året med vänner & vin & det var ganska perfekt faktiskt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback