Heartbreak warfare


Försöker sammanfatta mina tankar, dels kring serien Vampire academy som jag har avslutat sista delen av nu i veckan & sen också Det här är allt av Aidan Chambers som jag läste ut för ett tag sedan. Väldigt stor skillnad handlingsmässigt, Chambers är svårast; det är nästintill allt. Mer än åttahundra sidor ur en tjejs liv. Fascinerande. Det går lite segt bara, lite trevande. Feberyr & matt, storm i mitt bröst & det rasslar när jag drar djupa andetag. Försöker skjuta undan det värsta, men om natten är man som sårbarast. Kylan & hostan hittar en ändå.

Allt jag ser, allt jag hör
Din röst, din blick, ditt skratt
Du har ögon som berusar en natt
Så jag väntar, ja jag väntar
Om tiden vill ifatt

Men lägg armarna runt mig och slit ut vad jag har
Och gräv i det dunkla med sök inga svar
För jag lovar ingenting, det är det enda jag kan hålla



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback