; turist (jag har aldrig känt denna staden)



Igår; barfotaäventyr nere i hamnen. Bar på en för tung väska, såg en irlänsk kille & en skånsk tjej i clownskor hänga i trapets (Tumble Circus) & bjuda på sig själva genom hela showen. Härligt. Glömde bort att räkna antalet språk jag hörde. Åt god panini med kyckling & tomat i Kajskjulet, satt ute i solen & bara iakttog. Fotograferade med mobilen tills minnet tog slut & kände mig som en turist i en stad jag bott i hela mitt liv, men sällan känt. Kom hem med rödbränd hud, trötta fötter efter några timmar på solhet asfalt & två kassar med shoppade saker (dock inne i staden & inte hamnen). Jag förstår inte riktigt folk som varit där mycket - tenderar till att bli sådär trött efter bara några timmar, trött på sorlet, trängslen, folket.

Men ändå; värt att höra alla olika språk & gissa ursprungslandet, värt att se alla pampiga båtar, värt att bara ha varit där & känt på stämningen, luften.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback