Du hade rätt; sångerna kom från andra länder




Detta är vad jag lyssnar på nu. Kalla mig nörd, men låttexterna.. magi. Minns somrarna, scenerna, det första, laddade gitarrsoundet som man längtat så efter en bra stund; drömmar flyter upp och blir nästintill verklighet; kärlek stillar begär.

Det tog sin början i en bil tillsammans med mitt stora jag utanför Halmstad med Fånga en fjäril. Sju år senare är jag fortfarande frälst. Snor citat som en dåre & sjunger med i varenda låt. De i listan är mina personliga favoriter, eller någon jag har en speciell koppling till. Minns första konserten, då jag upptäckte Av ingens frö, eller natten då en kille med gitarrsträngsmärkta fingrar ringde & sjöng Inte för kärleks skull bara för mig, hur poppojkar viskat jag vill bara gå hem med dig.. mot mitt bröstben på dansgolvens kaos och hur perfekt låten nästan perfekt är i vissa situationer.

Strimmor, hur många gånger ska våren
kunna drabba dig om igen,
och ljuga de vackra historierna
om den stora kärleken


Total kärlek.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback