Trollskogar; irisar som mossagat


ever since I was eight or nine
I've been standing on the shoreline
for all my life I've been waiting
for something lasting
you loose your hunger and you loose your way
you get confused and then you fade away

oh this town
kills you when you are young
oh this town
kills you when you are young



19:04
                            Halmstad drunkar i moln, Nissan dränker sakta sina sorger, Gyllene Tider har spelat sina sista ackord för flera år sedan. Får telefonsamtal från andra änden landet, längtar dit, känner doften av myren, av de gränslösa trollskogarna, känner vinden, hör nysnön knarra under sulorna. Tänker på rödvinskvällar, brasan, min filt & du;

du med de mjuka varma händerna & mossgröna ögon, skimrande likt mossagat. Du är på rätt plats. Hur mycket du än tvivlar, hur mycket du än längtar, så är du på rätt plats.

& någongång, sometimes, kommer jag tillbaka. Jag lämnar aldrig mina löften. Lämnar aldrig dig. Frågan är; väntar du än?



Kommentarer
Emma

Halmstad har Loke!?!??! :O ;)

2010-09-07 @ 23:02:01
URL: http://emmalexandra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback