Önskeviskningar & teater


"De ligger aldrig med dig", säger du & blåser nonchalant ut röken genom dina mjuka läppar. Vi ligger på min röda matta, två glas, en flaska vodka. Du har någon modetidning framför dig, fast du redan vet vad som är inne & ute. Jag väljer att fokusera på allt förutom dina hasselnötsbruna ögon. "Du kommer alltid att vara någon annan för dem. Ett slags verktyg". Jag börjar dra i mattans långa trådar, försöker hitta strukturen, basen. Du lyfter min haka & tvingar min blick att möta din "jag vet", mumlar jag. "Du är ung & dum" - jag kan bara nicka & le åt konstaterandet. Trycka ur mig något så dumt som "jag trodde han var annorlunda..", du ler & ser på mig genom mig; "det tror man alltid". Tar några klunkar ur glaset, inser hur fel jag hade om dig, om oss.

Minns din blick, hur du lösgjode dig från skuggorna, från väggarna och valde mig. Allt var intensivt & nytt med dig, korta scener; kokain & nyckelben & allt är vackert allt är möjligt allt är en konkret illusion, det finns inte rätt fel fel rätt, bara kanske och maybe baby. Fuck me. Älskamigmedvetslös.nu. Allt annat är teater. Allt annat är felregisserat. & jag låtsades att du viskade mitt namn innan vi somnade.

 


Soundtrack: Leona Lewis - Better in Time



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback