A blackbird melody


skriver brev till blåklockorna om förgätmigej & tar med mig solnedgången likt ett norrsken bakom stängda ögonlock - vill kunna njuta av alla sekunder som går mellan vaket & sömn. Vill kunna nudda molntussarna, stjärnspetsarna, vill kunna viska jag vill bara gå hem med dig... vill bara... gå... hem... med... dig... mot någon annans bröstben, någon annans nyckelben. saknar stugans tysta surr, saknar bäckens porlande, saknar att vakna med soluppgången dansandes över höftbenen. saknar att snubbla hem med någon, dig, med skorna i handen efter någon alldeles för vild efter-efterfest.

men jag skriver brev att skicka till världens ände, till blåklockorna & syrsorna -
PS, kom ihåg mig då;
när det blir varma sommardar & när det skymmer över stan & när du drömmer

(kom ihåg mig då)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback