Im a waste of paint. Waste of talent.


Sluta aldrig skriva. Du är en sån talang, ge aldrig upp. Rörd till tårar av dikten i tidningen, fortsätt skriva. Du får inte ge upp. Ditt språk är speciellt, härligt - sluta aldrig fascinera. Underbara texter, underbart språk. Det är sällan skribenter har både bra språk och bra historier - det har du. Dekadent språk, härligt att läsa.

Men om jag redan har slutat skriva? Om inspirationen är död, om det inte längre kliar av exhaltering i fingertopparna längre? Mitt liv har frusit & mitt skrivande har dött. Jag har ångest för att jag tror att jag glömt några saker och får därför panik när jag får mail eller folk ringer/smsar. Stabilt värre. Borde vårstäda mitt rum, mitt liv & min tillvaro. Borde borde borde borde borde. Livet är för kort för borde.

Henry Ward Beecher, sa på sin dödsbädd "Here comes the mystery". Vi må leva för att dö - men om det är så att vi dör för att leva? Filosofi på hög nivå. Nu ska jag städa mitt rum & läsa.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback