Dreamweaver nights


Drömmen. Trots att jag sovit fler timmar än jag brukar är jag inte ett dugg utvilad. Drömmen. Du & jag & ett sjaskigt hotell/motellrum, antagligen Paris. Hade kunnat vara vilken stad som helst - men bakom dörrarna pratar rösterna ett väldigt poetiskt, flytande språk. & jag känner mig hemma. Du pratar poesi & beat & musik. Jag nickar och undrar om detta är känslan av äkta altruism. Även i drömmar vandrar mina tankar ifrån dig. Iakttar dina händer & läppar - minns varenda natt. När du talar förstärker ditt kroppspråk varje betoning, som om varenda nerv i din kropp bar på toner av r'n'b. Du är fascinerande.

& jag konstaterar att du kysser jävligt bra även i mina drömmar.

När jag vaknar med ett leende är det enda jag tänker på hur mycket jag saknar dig. Saknar oss.


Soundtrack: Tori Amos, Velvet Revolution




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback