Captured butterfly dreams


Får ångest när jag ser hur ofta vänner uppdaterar sina bloggar - inser att det är en galen värld då man får ångest över att inte skriva saker som folk själva väljer att läsa. Min dator har i alla fall varit uppkopplad på statsnätet i två dygn - jag är inte fascinerad. Fyra, fem gånger har den blivit disconnected, tydligen har de något problem har jag fått höra av vänner som brukar använda det. Kasst, säger jag. Men det är Halmstad och nästanvår & jag räddade en fjäril från uteplatsen igår (skulle också vilja flyga rakt ut i himlen) - tänker att ja, jag hade nog kunnat bo här. Hade nog kunnat leva här - även fast det är mer lekplatser och asfalt än skog. Idag ska jag lämna lägenheten & den grå katten som varit min vän i två dagar, ska inom bibblan och hämta två reserverade böcker & förhoppningsvis har Stridsbergs bok, Darling River, landat i min brevlåda när jag kommer hem. Ska bara kunna ta mig hem med den stora ryggsäcken & datorväskan. Man ska packa mycket, för man vet aldrig när man kommer hem igen har jag lärt. Det finns många vägar att gå vilse på.


Ibland träffar låtar helt rätt. Såhär känns det nu:

Lars Winnerbäck - Aldrig riktigt slut


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback