Rosoff & Hirvonen


Okej att bloggen från början skapades för att snacka böcker, men ni får säga till om jag blir för tjatig ;) tanken är att jag ska blogga om de flesta böcker jag läser.. I går natt lästes Meg Rosoffs bok Justin Case och tidigare idag lästes Elina Hirvonen Vill inte minnas kan inte glömma.  Både måste jag säga är ganska medelmåttiga, treor. Det var ingenting som jag blev särskilt wow över eller bär med mig någon längre tid. Elinas bok var fin relationsmässigt, men vissa händelser hade jag velat ha mer djup i, det är en bok som mest snuddar på ytan. Men boken är ändå stark, står ändå hyfsat bra själv, även om jag sitter med en del osvarade frågor i slutet.

Justin Case var mer en mellow bok, vissa saker förstår jag inte och slutet kändes diffust och... oarbetat rent ut sagt. Inte alls som jag hade tänkt eller ens anat med tanke på handlingen. Storyn var bra, men språket var lite tunt. Halvbra.

Trackback