Theres no such things as possible dreams


Läser Johanna Nilssons blogg, läser Bodil Malmstens blogg.. Läser Ali Smiths bok Jag är allt du drömt, klockan är alldeles för mycket, en katt sover vid mina ben. Jag vet inte hur jag ska kunna förklara för folk, Johanna skriver det så bra på sin blogg, om att skrivandet var hennes enda väg - och det är där jag är idag. Jag ser ingen annan väg än skrivandet - men frågan är om jag är tuff nog. Om jag har alla ord. Vill kunna skriva som de ovannämnda, kunna exprimentera likt Sara Stridsberg - längtar efter hennes nya bok Darling river längtar efter en bok som bryter gränserna - kanske borde läsa om Drömfakulteten? Inspiration. Borde sova men är motivationslös och klarvaken. Kristallvaken. Borde skriva på boken, borde lära känna Sheena, ge henne ett språk, uttryck. Jobba med dialogerna mellan henne & Ari. Det finns så många borden. Två hyllor med olästa böcker & mängder med oöppnade tepåsar, oskrivna ord & odrömda drömmar.

Saknar högstadiets uttrop; skriv skriv skriv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback