So many names, so many personalities


Sitter & gör research för hur jag gör när jag ska byta namn 'på riktigt'. Undrar hur jobbigt det kommer bli med telefonabonnemanget, betygen osv.. Antar att det kanske inte spelar någon roll. Att jag har bestämt mig. Jag har bestämt mig för något.. Skatteverkets hemsida är jobbig att förstå eller också är det bara jag som är allmänt korkad. Har inte orkat bry mig om att ändra det innan, men jag tror jag bestämt mig nu, en del av min veliga personlighet har bestämt sig & kan ta konsekvenserna av ett beslut. Med en gnutta beslutsångest.

Kan ju dra historian om ni inte hört den innan; jag gillar inte korta namn. Jag har aldrig gillat mitt namn eller tyckt att det har passat mig. Alltid gnällt på pappa för att han ville ha korta namn, alltid avundats personer med långa eller bara rent innovativa namn. Nästan alltid velat byta, nästan alltid velat om att byta. Tänkte byta innan gymnasiet, tänkte byta efter studenten.. Innan betygen har 'fel' namn på sig. Men jag gör alltid saker för sent.

Alltid let go let flow.

Återkommer i em med ett vettigt inlägg, bland annat om hur jag nästan började gråta i morse när jag kollade på filmen The timetravelers' wife. & hur mkt jag saknar serien StandOff & Ron Livingston.



Kommentarer
Anonym

Cornelia elr ???

2010-01-19 @ 18:42:07
URL: http://onlymekajsa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback