P3 Guld


Jag & mamma var mest förvånade över hur få namn vi kände igen under galan.. Timo var programledare & jag minns när alla poppare lyssnade på honom, Håkan & Kent. De flesta försök till skämt misslyckades dock & jag ifrågasatte hur skum musik svenska artister sysslar med. Kent vann något pris - kan det ha varit bästa grupp? Jag halvsov genom programmet - tyckte att de kunde haft bättre artister, musiken var ganska enformig på många ställen.

Lasse fick däremot ta emot två priser; årets artist & guldmicken. Även om jag nästan totalsågade hans nya cd (sorry, men jag råkar älska hans mer mellow album. Kanske en liten grov jämförelse, men jag sa till mamma att det är lite som när Dylan gick över till elgitarr, but you get the picture, right? ;o) Även om hans texter fortfarande är fenomenala så hamnar de inte i fokus eftersom allt bakgrundsljud stjäl uppmärksamheten. Lasse + akustisk gitarr = kärlek.

Låten Gå på vatten ur albumet Daugava:



En helt annan artist, som jag totalt glömt bort & inte kom på förrän vi pratade Lasse var Christian Kjellvander, såg honom som förband till Lasse två gånger sommaren.. 2007? (Halmstad & Varberg) (året då Håkan var med & sjöng en sista låt med Lasse, i Varberg - & blev presenterad som "liftaren i sjömanskostym", de hade varit i Göteborg dagen innan).. Gud vad jag skrek & sjöng den konserten... Sjukt duktig kille i alla fall! Favoriten Drag the dirt in:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback