Nyår under 00-talet, en tillbakablick


Detta är mina nyår under 2000-talet, kollat tillbaka på vad jag bloggat/skrivit/noterat kring nyår 2000-2010, noteringar från 31 dec & 1 jan. Var även något år mamma jobbade & pappa åkte iväg för att hämta pizza & kom hem ca 3 timmar efteråt.. Han hade fått åka iväg på larm mitt i allt :p Jag var ensam hemma med en livrädd vovve.. Har bara väldigt vaga minnen från 00-05. :)

2009/10: Firar lugnt hemma med mamma, pappa, pojkvän & livrädd (nerdrogad) vovve. Kollar film, käkar ostbågar & dricker cola & vodka. Trött på hysterin, välkomnar ett nytt år - nytt decennium. Tänker att jag ska försöka skriva klart boken, debutera och försöka komma in på en skrivarutbildning. Tänka över mina val och försöka komma iväg någonstans för mig själv, kanske flytta?

2008/09: Bloggar ingenting om nyår, sa i en intervju på Fefo att jag skulle försöka skriva en bok (vilket jag ägnade hela vinterlovet åt) och debutera som författare/poet. Boken är fortfarande inte klar & debuten väntar än. Minns faktiskt inte hur jag firade nyår..  

2007/08: bloggar ett kort inlägg på nyår på min gamla blogg: armendy.blogg.se. Jag är sjutton och världen snurrade fortare än jag kunde hänga med.

"The words of a New Year
(du får gärna försöka sätta rekord
i att krossa mitt hjärta)
och år 2007 passerade utan
att riktigt sätta några spår;
mer än ett krossat hjärta
och tillrufsade lakan
." (080101, kl 00:25)

Löften: försöka frilansa som journalist/poet, ev debutera. Den 23:e februari får jag ett mail från studentlitteratur som vill använda en av mina dikter i en svenska bok för gymnasiet. Ja, jag sprang runt & skuttade & skrek ett tag. Dikten var "Kort kjol" & hittas här. Mitt första jobb som frilansare.

2006/07: Året snön aldrig kom, tog ett uppehåll i bloggandet, mådde ganska kasst faktiskt. Tillbaka i början av januari, citerar Ulf Lundell (jag minns det inlägget - stod & bloggade i bibblan på Sture, faktiskt).

2005/06: Var nere i parken med Andy & kollade fyrverkeriet, vi var nyförälskade & livet lekte. Jag jobbade nyårsdagen, tror jag lyckades välta två fulla hökärror den dagen, samt köra in i tvättstugedörren... Begåvat.

2004/05: Fjorton år & arg på världen - verkar som jag inte existerade dec/jan 04/05.. Inga inlägg gjorda.

2003/04: Arg på världen, lite deppig och jag tror detta var under tiden jag gick svartklädd och i svarta converse.

2002/03: Jag citerat Eminem, tre minuter innan 00 gick pappas sökare - automatlarm. Tror faktiskt inte han hade jouren, han har vanan att ha på den ialla fall - nyfikna människa ;o

2001/02: Ingen aning, faktiskt.

1999/00: Sitter i det enda hus jag någonsin kallat hem, Allarängen, Kungsbacka. Vi firar med nya champangeglas och världen går inte under, trots allt. Moster Mia & morbror Sven var med, livet var ett sprakande äventyr & jag var glad & lycklig



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback