Filmer vs böcker


Ursäkta min frånvaro; försökte blogga igår men min dator ville inte samarbeta med mig.. Började läsa Stardust av Neil Gaiman och var tvungen att sluta; mycket på grund av att jag sett filmen så många gånger.. Så jag började tänka, vilka böcker "kan man inte" läsa efter att ha sett filmen?

The Notebook (Dagboken) Boken bakom manuset heter Jag sökte dig och fann mitt hjärta, skriven av Nicholas Sparks.
Stardust.

Filmer som är trogna böckerna:

• Narnia - bägge filmerna är bra gjorda, böckerna skrivna av C.S Lewis.
• High Fidelity, skriven av Nick Hornby.
• The Golden Compass (Guldkompassen), boken skriven av Philip Pullman.
Jules et Jim, boken skriven av Henri-Pierre Roché.
• Mannen som kunde tala med hästar, skriven av Nicholas Evans

Finns fler, fyller i listan om jag förnimmer några fler.. Nu är det hejdå slöhet, välkommen plugg..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback