The mess you left behind


Utmattad. Var på stallet och började jobba kl 8 (på morgonen), kom hem halv 12 (kväll/natt). Mockade nästan hela stallet, samt fodrade lunchen. Sedan åt jag själv, snackade med Philip & Sofia.. Red Pieces en stund, han var mest studsig och jobbig, men ganska fin ändå ibland. Var stallvärdinna med Emma & red lektion på Loke. Hade lite aha-upplevelser - red med dressyrspö för första gången på honom och han var skitfin! Petade på lite så han trampade på bra med bakbenen, han sparkade lite mot det i början, men sedan gick det bara finfint :) Jag & Emma kvällsfodrade och jag var på väg hem vid nio, kom till slutet av hagarna när Amanda ringde och sa att Petula ev hade kolik. Det var bara att vända och gå & titta till hästen. Hon låg ner, andades tungt och var motvillig till att resa på sig. Vi tog ut henne i ridhuset och ringde Maggan. Efter ha longerat (lugn trav) och gått ett tag utan framsteg (hon var loj, gick lågt med huvudet & flåsade) ringde Maggan distriktsveterinären & vi väntade en halvtimme på honom. Efter en snabb koll så gav han henne två sprutor, sa åt oss att ställa in henne och sedan kolla till henne & gå lite efter ca tjugo minuter. Vi gick upp till stallet och jag tog på mig ett lager kläder till för det var jävligt kallt & sedan gick vi och kollade på henne - ganska stor skillnad. Vi behövde bara smacka för att hon skulle börja trava (inte jaga med lina..) så vi ställde in henne, sa godnatt & gick hem. Då var klockan kvart över elva.. & jag var ganska slut ;)

Idag har jag ett möte, ska knoppa lite hästar, rida Pieces och lite annat. Ska även till Stefan & Rosie och träffa lite annan släkt. Imorgon är det hoppning med Loke. Maggan har lovat att vi kan hoppa 80 cm utan att dö. Så håll tummarna ;)

Återkommer ikväll om jag orkar/hinner :) Ciao



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback