About books


Frågorna är tagna ifrån Bokhora.

Som läsare är jag: fokuserad & svårdistraherad.

Som bloggare är jag: impulsiv, men ändå genomtänkande - ett inlägg kan ibland ta timmar att skriva, bara för att jag gör en massa annat mellan. :p 

Senast lästa bok:
”No och jag", tipsad om den för längesedan, var på tiden att jag fick läst den. Mycket bra faktiskt!

Senast köpta bok/böcker:
studielitteratur, dyr sådan :|

Favoritdeckarförfattare:
urg, jag gillar ju inte ens deckargenren! Men jag äger faktiskt ett par deckare - mest representerad är Michael Connelly, vars deckare jag till och med gillar ;)

Jag läser allt av
: Miranda July, Sara Stridsberg, Johanna Nilsson, Per Nilsson, Johan Bergström, Nick Hornby and the list goes on..

Jag läser helst inte (genre/författare)
: Guillou, historiska romaner, tantsnusk, hispig chick-litt, sega biografier.

Vid hyllan för fackböcker letar jag
: litteraturvetenskap, biografier, böcker om övernaturliga ting.

Förutom svenska läser jag gärna:
engelska böcker. Anledningar: 1. De har oftast finare omslag. 2. Svenska översättningar är i många fall, ehm, bristande och man får ut mer av boken & författaren av att läsa på orginalspråket (vilket endast betyder svenska/engelska/danska för mig). Danska böcker är på gång.. Eftersom jag faktiskt insett att jag har lärt mig nordens grötigaste språk ;)

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger:
”Den tredje brodern" av Nick McDonell, påbörjad och ska snart läsas ut! Efter den är det "Varats olidliga lätthet" som ska läsas.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står:
"By-lined" av Ernest Hemingway & "On the Road" av Jack Kerouac.

När jag går på antikvariat letar jag alltid
: Ovanstående författare, även Shakespeare & Wilde. Oftast har jag en lista i bakhuvudet innan jag går in :p



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback