I read the news


Snart en vecka sedan bombdådet, terrordådet. & häxjakten är fortfarande i full gång i kvällspressen. Jag är inte insatt, bara skumläst igenom allt som hastigast så jag ska inte fördjupa mig. Det som förvånar mig mest - det är att människor är förvånade. Precis som om de trodde att terrordåd inte kunde hända i Sverige. "När arrogansen och ignoransen ökar blir metoderna för att nå fram mer förödande" sa en vän till mig när vi pratade massakrar & när jag fick upp nyheten i min RSS-läsare så kunde jag bara tänka på hur rätt han hade.

Jag fortsätter tro att terrorister formas av samhället.
Jag fortsätter tro att vi en gång ska övervinna hatet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback