Book tip!


Okej, tillbaka vid datorn. Lovade att slänga ut top 10 böcker eller någon sådan lista innan idag & får väl lov att hålla det löftet ;) Faaast gör lite annorlunda..

5 bra ungdomsboksförfattare:
Per Nilsson (grymma ungdomsböcker)
David Levithan (bra storys so far)
John Green (mest för Looking for Alaska)
Johanna Nilsson
Nick Hornby

10 bra ung-böcker:
Andrea Lundgren "I tunga vintrars mage"
Per Nilsson "Hjärtans Fröjd"
MoaLina Croall "Sen tar vi Berlin"
Joyce Carol Oates "Foxfire"
Björn Sortland "Alla har ett hungrigt hjärta"
Gabrielle Zevin "Jag minns inte varför jag älskar dig"
Jenny Han "Sommaren jag blev vacker"
Cohn & Levithan "Nick & Norahs oändliga låtlista"
Cornelia Funke "Bläck-serien"
Susanne Olofsdotter "Skanjaga"

Nytänk:
Stewart/Weisman/Brigg "Cathy-böckerna"
Ali Smith "Flicka möter pojke"

Mina topp-HBT-böcker:
Jim Grimsley "Dream Boy"
David Levithan "Ibland bara man måste"
Annika Ruth Persson "Du och jag, Marie Curie"
Katja Timgren "Det jag inte säger"
Ingrid Sandhagen "Den jag är" & "En av dem"
Marika Kolterjahn "I väntan på liv"
Lukas Moodysson "Fucking Åmål"

Så se till att läsa nu i sommarrusket ;) Lite tips från mig.

Trackback