Vardag; böcker, verklighet, plugg


Har hostat i natt, tror snart jag skär ut mina lungor. Gör bara så jävla ont. Just nu är allt bara bakslag & bakslag & bakslag. Mina framtidsplaner: flytta till en liten stuga i en skog i Norrland. Jag är fortfarande nästan klar med min uppgift; bara noterna kvar & lite korrigering. Skulle behöva  ~ 600 tecken till, men jag tror jag kan fylla ut det. Förhoppningsvis.

Vill shoppa böcker. Vill ha tid för att läsa, så längesedan jag läste något annat än studielitteratur och omläsningar. Janet Evanovish har gått på repris här, enkelt att läsa "chick-lit", bara skumma alla sidor jag läst tidigare. Vet inte om min ekonomi klarar fler böcker. Vet inte om bokhyllorna gör det heller... Ser ganska fullt ut. Både Steve Sem-Sandberg & Nick Hornby har kommit ut med nya böcker på sistone som jag faktiskt är ganska nyfiken på. Funderar på om Hornbys bok är värd att köpa inbunden, eller om man ska orka vänta på pocket. Den som lever får se.

Nu ska jag ner och göra en kopp té, eftersom jag inbillar mig att hosta botas bäst med Earl Grey. Sedan ska jag ta tag i mitt pluggande, och om jag orkar ska jag städa senare.



Kommentarer
Anna

Alla böcker är värda att köpas inbundna, känslan att läsa dom är mycket mer.



Drick mycket te och ha honung i. Städa kan du göra när du slutat hosta.



Krya på dig

Kram

2009-09-20 @ 16:48:17
Reiyu

Helt rätt, men de är ganska mycket dyrare.. Suck. Inbundet ser dessutom så mycket snyggare ut i bokhyllorna.



Hostan har släppt en del, känns lite bättre ialla fall :)



Kram

2009-09-20 @ 23:04:49
URL: http://reiyu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback