Stan, plugg, pasta & böcker


Så ser mina dagar ut nuförtiden. Jag har inte tid att skriva, läsa de böcker jag vill eller fixa på mitt rum. Idag tog jag tio bussen till stan, först till Hästshopen & köpte ett träns för hundratrettio kr (femtio% rea), hittade även liniment och hästgodis. Sedan biblioteket och låna "Alla barnen i Bullerbyn" (kurslitteratur) & slutligen till Hemköp för att köpa frukost och sedan bussen hem. Väl hemma inser jag att mina böcker från cdon kommit "Att skriva människan" (kurslitt.) och "Vi, de drunknade" av Carsten Jensen som jag ska läsa när jag har tid (& antagligen är pensionär....)

Just nu borde jag plugga, eftersom jag har en deadline kl tio i morgon, men istället spelar jag FarmVille (föll för grupptrycket, tyvärr..), läser bloggar, bloggar & skriver mindmaps om historier jag aldrig kommer att skriva. Tvåtusensexhundrafyra tecken skrivna utav ~sextusen om biografins källmaterial. Jag tycker faktiskt det är lite intressant, men blir uttråkad & konstaterar surt att den ena studielitt. boken nästan bara innhåller manliga författare.. SURT! Jag vill inte, trött och vill ägna lite tid åt mitt rum som just nu mest kan beskrivas som: kaos kaos förödelse atomkrigs-aktigt kaos. Efter fyratusen tecken till kan jag slappna av i någon dag, läsa mycket böcker och inte skriva, inte springa runt med post-its i kurslitteraturen (men först måste jag ju skriva det..)

Håller på att försöka få min syster yster att göra pastasås till mig, eftersom jag är en katastrof i köket, men det går icke så bra. Jag menar, jag pluggar ju faktiskt! Hon gör ju ingenting mer än sover i sängen, sover i soffan, gosar med vovven, busar med katten, kollar "Vänner" - u get the deal? Hon kan ju gott mata mig.. Jag gör ju faktiskt något om dagarna ;)

Ska till stallet senare, pussa på Loke & rida.. Eller, hamnar jag på Viska så skiter jag i det, är hoppning och jag orkar inte bråka med henne idag också.. Loke var söt igår, vi gick lite i ridhuset eftersom de inte varit ute i hagen pga halv storm, och sedan fick han massage & lite morötter (köpte två kg) så han var lycklig. Idag ska han få mer morötter & jag ska passa in tränset.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback