Äventyr med Emma & pållarna


Idag så åkte jag upp till stallet vid tre-tiden, hade tänkt att gå en sväng med Loke, borsta lite & skämma bort. På vägen ser jag Mikki & Emma stå och snacka, det visar sig att Emma varit med Amanda & Nisse på tävling och är på väg hem. Jag säger att jag funderar på att fråga Maggan om jag får skritta en sväng på Loke. & Emma föreslår att vi skrittar ut om vi får låna Loke & Tammie. Maggan går med på det, "trilla bara inte av" säger hon som alltid & vi går och gör i ordning våra ponnysar. Vi bestämmer oss för att skritta barbacka & en lite längre tur. Tammie tjurar i början och vill gå först, men efter hon stannat ett par gånger går jag & Loke om. Allt är läskigt & Loke kollar på exakt allt. Ungefär som "den där grenen låg där inte förra gången", "Iiiihh, en fågel!!!!" & "ha, jag går INTE förbi den traktorn!" Vi lyckades ta Vapnö-rundan utan att flyga av, vilket är lite av ett under med tanke på alla läskiga saker som traktorer, fåglar, prasslande gräs & kullerstensgator vi var tvungna att gå förbi. När Loke till och med kollar på "lagningar" i asfalten så börjar jag undra om han vet vilken ras han är.. Men mestadels gick det bra, Tammie stannade lite bara & det fanns ett tiotal tillfällen då jag trodde jag skulle åka i backen. Det är tur att han lyder mig, lilla Loke. Men han var söt där han traskade på med öronen framåt. Vi kom hem oskadda & även om vädret kunde varit varmare & mindre regnigt så var det himla mysigt :)

Efter rundan så mockade jag & Emma lite i stallet, tog in resten av hästarna & matade dem.

Lite bilder:
                      



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback