Things you maybe didnt know about me ;o


  • Om det regnar brukar jag ta en omväg hem, regn är underbart (åska & extrem blåst är också underbart).
  • Jag missbrukar ibland semikolon (;) i mina texter, vilket folk ibland reagerar på.
  • Jag ogillar folk som inte kan stava sitt egna språk - kallas för språkpolis och ibland lite mindre smickrande saker.
  • Jag hatar genren deckare, men min egna "bok" klassas antagligen som ungdomsdeckare. Dock har jag minst 9 deckare skrivna av Michael Connelly i mina bokhyllor (och antagligen någon annan som klassas som deckare fast den kanske inte borde).
  • Jag gillar att döpa saker; min dator heter Benjamin, min skrivare Hugo och min mobil Mikado.
  • Ser nästan bara "barnfilmer" - sällan de som överstiger 11 års åldersgräns.
  • Är helt OK på att måla/teckna.
  • Har frilansat för bland annat Studentlitteratur.
  • Har alltid fascinerat folk (för det mesta lärare) med mitt urusla självförtroende & icke existerande självkänsla.
  • Trodde jag skulle få IG i tre ämnen; MDK B, MPR B, & Mediekunskap, fick fick VG, MVG & VG istället.
  • Mellan 13 och 16års ålder hatade jag när folk kom närmare än 1 meter, jag satt alltid med ryggen mot väggen, längst bak i klassrummet, tittade ner på mina converse så fort jag gick någonstans och avskydde när någon försökte krama mig. Det är lite bättre nu.
  • Är extremt konflikträdd.
  • Älskar långa & krångliga, gärna utrotningshotade ord.
  • Lyssnar på, enligt många, extrem skum musik. Gillar det mesta inom indie, pop, soft rock, rock, blues, jazz,
  • Började blogga våren 2006, (tror kanske det var lite innan till och med) på armendy.blogg.se - har testat många andra siter och bloggnamn men trivs bäst här

15 saker, fortsättning kanske följer - fattar inte hur folk kan skriva 100 saker om sig själva, kom knappt på 15 ;p Nu ska jag gå ner & vara social med syster yster & moster noster eller kanske korra lite på boken - är ganska grovskissat än så länge - vet inte vad som är bäst; korra eller bara skriva. Men vi får se hur det blir, om det blir. Kopior är utdelat till lite olika vänner som ska hjälpa, hoppas att det kanske lossnar och blir bättre, hoppas på bra respons. Nu vet jag inte ens om det är lönt att fortsätta - den kanske är för lik andra böcker. Jaja, mycket att tänka på, självklart måste jag välja ett "omöjligt" yrke.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback