The Chronicles of Narnia


Åh, sitter & slökollar på IMDb och Narnia och då kommer jag fram till att The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader kommer att komma ut på film 2010! Funderar på om detta är filmen till boken Narnia; prins Caspian och skeppet gryningen? Inser att det är dags för en omläsning av alla böckerna och lite filmtittande.. Tyvärr är alla våra filmer i grym oordning, det står nog på någons att-göra-lista; sortera filmer.. Kunde inte hitta någon Narnia när jag letade, vet inte om vi har den för jag minns bara att jag sett bägge på bio. Men åh, vill se - NU! Man måste ju älska Narnia.. Såg även att det fanns en biografi om C.S Lewis (författaren) och den måste ju läsas snarast. Så mycket man vill på så lite tid.. Mer Narnia åt folket ;)

 



En liten del av min "att-läsa-lista"

Narnia - serien
Harry Potter - alla (helst på engelska)
Dan Brown - böckerna
cirka ~15 biografier över olika författare
Fågeln som vrider upp världen (vars författare jag inte kan stava till)
Winter birds - Jim Grimsley

Sedan har jag ju cirka två hyllor med böcker jag inte läst än, från till exempel förra årets bokrea.. Det ser inte bra ut för min lässtatisik i år..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback