Ny "marknadsföringsteknik" & anti New Moon reklam!


Pappa ringde mig innan idag & sa att jag skulle kolla HP online. Vilket resulterade i denna artikeln om hästarna på mitt "jobb".. Tydligen hade de rymt lite innan idag - kanske därför någon ringde med skyddat nummer till min mobil "mitt i natten" (typ 8)? Inte första gången djuren rymmer - och tyvärr antagligen inte sista heller.. De är svåra att bura in; hoppa, krypa, klättra, sparka - de kan allt för att ta sig över/under/genom staket. Suck. Men vi får faktiskt ha lite överseende, det är vi som vill bura in vilda djur :p Hoppas i alla fall att de stannar innanför staketen ett tag nu. Är så nervöst när de är ute på egna äventyr.. Tur att det slutade lyckligt :)

Och sedan, när jag lite senare kollar på Facebook får jag upp denna reklamen:

 

Våga vägra New Moon reklam!! 

SERIÖST? Skjut mig.

Ordet hysteri räcker inte till. Fan, jag som ville ha böckerna "för mig själv" och vad händer? Jo - miljoner suktandes, gråtande, hysteriska människor som inte ens läst böckerna startar fan-grupper och tidningar och gud vet allt. Har du inte läst böckerna vill jag inte höra en sekund av vad du tycker om filmen, inte ett enda ord, ok? Och läser du böckerna i "fel" ordning så säg det inte till mig - jag vill inte veta. Böckerna förtjänar rättvisa. Böckerna förtjänar att bli lästa, att bli älskade. Att få rättvisa filmer. Att få bra skrivna filmmanus där 90% av alla favoritscener inte är borta. (Det hade ni vetat, om ni läst boken.) Vad hände med ängen?! Det kassa är att det kommer dröja massor av år innan någon eventuellt gör en ny filmatisering (& antagligen händer det aldrig). Jag är arg & jävligt besviken. Enligt mig sviker filmen boken & jag hatar denna hypen, denna äckliga, förbannade, hysteriska hysteri. Det är en FILM. Fortsättning följer....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback