Nevada; öken, lev ditt liv eller skapa ett fängelse


försöker intala mig att "freedom is just another word for nothing left to lose" jävla bullshit. Skriv som om ingen läser - skrik aldrig för ingen lyssnar & lev som om du inte kände någon, som om du aldrig var bunden till något & säg aldrig aldrig aldrig att du lovar. Lova aldrig. Du kan bara lita på människor som är lika riktiga som mig & dig & Arienette. Ingen kommer någonsin förstå. Du kan bara lita på pundarna, på drömmarna, på de vita duvorna & Nangijala. Jag vet att du drunknade i hans pupiller; jag gjorde samma sak med min bakgårdsprins, drunknade. Det är så lätt att befinna sig under ytan, så svårt att hänga sig kvar ovanför. Jag gillar att vara under ytan, känna mina lungor fyllas av vatten, känna hur

hjärtslagen

saktar ner. Saktar in. Slutar att existera. Många människor dör med tanken att de aldrig uppnådde vad de ville uppnå, borde inte målet vara att leva & vara nöjd med nuet? Känna att "fine, jag är lycklig såhär långt" istället för att se allt man inte har fått eller kommer att få. Drömmar borde inte få bli verklighet; alla vet att drömmar är bättre än så. Vi dör när vi väntar på Godot, på bättre tider, på döden, på den-där-revolutionerande-saken. Ibland viskar jag rakt ut i ett tomt inte att jag måste höra hemma någonstans, att det måste finnas en mening med alla nästan-andetag & att det finns en anledning till all smärta, alla omvägar. Alla frågor har minst fem svar, alla påstående två lögner & varje skröna en sanning. Living my dreams? Fuck no. Living my death? Nu kommer vi närmare. Vi lever för att dö, förutom vissa individer som dör för att leva - livet kan vara bakvänt ibland, men det brukar gå bra, vi brukar överleva, i väntan på Godot, i väntan på bättre tider. Jag säger fortfarande nej till alla drömmar, säger fortfarande nej till mina för stora drömmar & hans för stora händer. Jag ska bara andas

ska bara gå vilse i öknen, drukna i oasen. Livet är ditt - lev som om varje dag vore den sista eller bygg ett fängelse. Betala hyran med illusioner & drömmar.


& hemligheten?

att aldrig sluta kalla sig mänsklig. Att gå upp & göra det man ska.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback