Bildspecial; livet med en knäpp katt


Hade tänkt visa hur det är att vara inneboende med en massa djur & en lillasyster, så idag tänkte jag börja med katten. Lackris kom till oss efter min mosters förra sambo hittade honom under en bilhuv på bilverkstan där han jobbade i centrala Göteborg. Det var en fredag eftermiddag, inga djurhem svarade och därför erbjöd vi oss att ha honom över helgen för att sedan lämna honom hos katthemmet i stan. Gissa hur långt han kom? Jag & Älgen (syrran) ville behålla honom, och självklart lyckas den lilla kattungen charma mamma också. Så efter ett par år är bor han kvar i det trefärgade huset. Namnet Lackris hittade jag på, den udda stavningen (vi har sett ~fyra andra) hittade Älgen på. Vilgot var nyfiken & tassade försiktigt runt honom, vi hade sagt åt honom att vara försiktigt (vilket han typ fortfarande är). De blev snabbt "vänner" - dvs de accepterar varandra, de "kelar" lite då & då - dvs, Vilgot slickar lite på hans huvud & dreglar på honom & Lackris stryker sig mot Vilgots ben & Vilgot ser ut att tänka "hjälp, ta bort den?"..


Såhär liten var han när han kom till oss, han var lite rädd - men busig & pigg, då vetrinären kollade honom fick vi veta att han helst skulle ha mjölk, vilket han fick i början - det var en liten pälsboll!


Att sova i vinstället var poppis, tills man inte fick plats mer, då upptäckte han:


datorväskor! & datorer, andra väskor, kläder som ligger på golvet, Lisas stol, Annies terrarium.. Han sover lite överallt, tillexempel:

Såhär kan man också ligga och sova när matte dammsuger..
så kan man ju sova såhär medan matte städar! Så fint hon lagt iordning så att jag ska kunna sova så gott....
bita i kamerasnöre är alltid toppen!          Såhär kan man se ut om man klättrar i träd och vill se världen från en annan vinkel..         
Jag har aldrig påstått att min katt är normal, vilket dessa bilder kanske bekräftar... Men han är söt & busig, på första bilden biter han i kamerasnören, andra & tredje så vet jag inte riktigt vad han gör.. Söt till tusen är han ju iallafall!

& såhär kan de se ut ngn gång då & då.. Vissa gånger får Vilgot köra bort katten som ligger i hans korg, eftersom katten faktiskt har en egen (visserligen bara hälften så stor - men ialla fall!) Han är riktigt söt, även om han biter lite hårt & är lite jobbig ibland.. & när man hittar röda bollar (han appoterar & leker med garnbollar) så kan man ju undra vad han har för sig - men livet skulle vara så mycket tråkigare utan honom!



Kommentarer
Älgen

Kan inte bärga mig tills du skirver om mig!!!

2009-11-07 @ 12:25:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback