An attempt to tip the scales


Sitter och myser i min übermysiga vinterkofta.. Trots att den är lite håligt stickad är den sjukt varm! Andreas är här, ligger & läser i min säng och slänger då och då ur sig repliker som "datornörd". Jag borde kanske läsa en bok jag med; började nyss på Ängeln på sjunde trappsteget av Frank McCourt & som jag räknar med att ha läst ut innan veckan är slut (den är bara av typen liten tegelsten, så det kan nog gå). Känner att det finns så lite tid, så lite tid att fixa med saker på.. Var på äventyr med Julie lite innan, hon hämtade mig och vi åkte till Sture för att hälsa på - fick reda på att journalistik lagts ner helt och hållet. K a t a s t r o f a l t! "Var glad", sa pappa när jag berättade för honom - "då finns det fler lediga jobb till dig sedan". Men va fan?! De kan ju inte lägga ner en inriktning som åtminstone vunnit Lilla journalistpriset två (2!) gånger & även vunnit Årets tidskriftspris! Jag & Julie ska skriva protestbrev & starta en facebookgrupp! Men det var ändå trevligt att vara tillbaka på skolan, vi kikade in i gamla, älskade E22, nya datorer och allt - visst blir man lite avis.. I medieteket fanns även nya bord & stolar. Träffade journalistikläraren Lisa & fotoläraren Agneta, besökte även biblioteket en snabbis - nostalgi, allt för sig ganska likt, faktiskt. Efter det bestämde vi oss för att äta lunch och åkte in till stan och åt pasta på Idas. Mys! Sedan körde vi runt en sväng "för skojs skull" :D En mysig dag helt enkelt, tack tjejen! Vi får dricka vin & se på film eller något i veckan ;)

Nu tillbaka till läsningen.. I morgon är det absolut plugg som gäller - en dag, en uppsats. Suck. Får skylla mig själv att jag slappat istället för pluggat..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback