Älskade ponny...


Pay 'n Jump idag, fattar ingenting; har aldrig aldrig aldrig varit "nervös" för clear rounder innan, men jag har en knut i magen.. Allt gick so smooth med Sarkof, Tuffy, TO och Walle.. Jag hoppade sjuttio utan att tveka på stora hästar.. Fattar nada. Bestämde igår att jag hoppar sjuttio den här gången, har hoppat sextio i typ tre år nu (förutom den där rundan på åttio som gick åt helvete, men den kan ju vi glömma ;o). Men jag tror det går bra, bara jag har en bra galopp. Jag är nöjd om jag:

1. Sitter kvar
2. Har en bra galopp & får mer bra hopp än dåliga
3. Rider bra vägar & får bra distanser
4. Driver, inte släpper tyglarna & piper

Ungefär så avancerade ska vi vara idag. Hoppas någon kan filma; har ingenting på mig & Loke.. Denna lilla häst som ändrat min syn på saker & ting.. Vi börjar med sjuttio, jag har inga förväntningar, går det så går det, men kan den hoppa 90 stillastående så kan den nog kravla sig över 70.. Det roliga är att vi har ju hoppat banor på 80-90 förra terminen på lektion, där en bana hade en kombination i slutet som låg på lite över 1m, så vi kan ju faktiskt ibland.. Spö, sporrar, martingal (för att hålla i, inte för att han direkt behöver det) och en gnutta självförtroende, så tror jag faktiskt att vi fixar det här. Eller också går det åt helvete, men då försökte vi ju iaf ;)


Nu ska jag kolla igenom min nya uppgift i skolan, sedan ska jag & mamma ut till Elgiganten och jag ska kika på en ny mobil - önskar mig ju en i "julklapp". Tänke bara kika runt, känns som om min mobil kommer lägga av inom en snar framtid med tanke på att den har en del år på nacken nu, stackarn..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback