Namedropper av Emma Forrest





Meet Viva Cohen: her bedroom walls are plastered with posters of silver-screen legends, and underneath her school uniform she wears vintage thigh-high stockings. Her best friends are a drugged-out beauty queen and an aging rock star. She lives in London with her gay uncle Manny.

Viva spends her days gatecrashing gigs, skiving her exams and trying to live life as glamorously as her number one icon, Elizabeth Taylor. But then she sets out on a pilgrimage: in search of real love, experience and Jack Nicholson. Wicked-tongued and restless, Viva is like no other girl - and this is no ordinary summer.....


Mitt 14-åriga jag hade älskat den, totalt dyrkat den kaxiga tonen, den attityden och tonen. Mitt 19-åriga jag är inte lika dyrkande. Det är en kaxig och verklighetstrogen debut av en stark författare. Det är en ganska typisk ungdomsbok, om droger, kärek och vänskap - både ljusa och mörka sidan. Trots det typiska så håller den hela vägen ut, det blir aldrig riktigt så kliché som jag trodde från början - och vilka vändningar... Jag hade dock velat veta mer om Treena "drugged-out beauty queen" och deras relation innan bokens början, kanske var jag seg med att komma in och missade information men jag tyckte det saknades djup i deras relation. Annars en välskriven bok med en bra disposition och storyline. Rekommenderas till ungdomar :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback