Bokenkät!


För att jag gillar bokenkäter :) (www.bokhora.se)

Senaste bokköp: Engelska chick-lit! Två stycken Janet Evanovich "Visions of Sugar Plums" samt "Plum Loving", plus Sophie Kinsella "Remember me?" och "Can you keep a secret?".

Senaste bibblolånen: James Frey "Tusen små bitar" och Miranda July "No one belongs here more than you"

Senaste utlästa boken: Selma Lagerlöfs "Herr Arnes penningar" (Sv B)

Favorittidning: Diverse korsordstidningar / Vi läser / 

Plats där jag helst läser: Min grå mysfåtölj! 

Så sorterar jag min bokhylla: Böcker av samma författare står tillsammans, pockets står tillsammans, resten är ganska kaos. Milt sagt. Det är nästan bara jag som hittar i mina hyllor.

Böcker som jag minns att jag läste när jag var liten: När jag var liten läste jag alla Wahlströms hästböcker, senare blev det böcker om krångliga och upproriska tonåringar för att sedan bli klassiker. Och nu läser jag i stort sett allt jag kommer över. Utveckling!

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Bröderna Lejonhjärta! Är mammas från början, men har bott i min bokhylla ett tag nu.

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vår: "Revolutionary Road" av Richard Yates (kö nr 7 på bibblan...), "Janis den magnifika" av Johanna Nilsson, 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback