The fight is already won, part II


Vi fångar snöänglar på innegården, kastar snöbollar på hela etablisemanget & är så barnsligt lyckliga; snöstorm på ingång - det snöar konstant i fyra timmar och vi samlar snöflingor genom fönstret. Staden är full av folk och om man går in i en tillräckligt stor folkmassa kanske man aldrig hittar ut, kanske glömmer bort att andas. Kanske tappar bort sig själv. Hon har alltid blicken i det blå & håret fullt med snöflingor, det finns ett stänk av längtan i blicken &
jag förstår
jag förstår jag förstår

Hon lyssnar på Hallelujah - två glas, en flaska vodka & självlysande stjärnor i taket och livet känns ovanligt bekant, kärleken känns overkligt nära och verkligheten miljoner ljusår iväg. Jag förstår inte varför hon väljer mig, jag förstår nog egentligen ingenting. Men hon är vacker & jag är lycklig och jag tror det är vad som spelar roll.

Långsamt vänder hon sig mot mig, ler sitt sneda leende & sträcker sig efter stjärnorna i taket & livet & drömmarna glittrar ljuvligt bredvid oss medan snöflingorna sjunger oss till sömns.

Soundtrack:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback