Skeptics and true believers


Isolerar mig; stänger av mobilen, msn -> bara vänner vet var de kan nå mig. Försöker verkligen förstå uppsatsen, uppgiften; drar paralleller, citerar, kan ana mig till vad personen tänkt som skrev påståendet. Men ändå så långt borta. Kommer jag någonsin bli klok på alla ord, alla filosofer, författare - människor så mycket klokare än mig? Ta mig bort härifrån, vill till en stuga någonstans långt långt långt bort. Minns CBY - minns de fem dagarna utan radio, TV, datorer eller tidningar. Minns friheten - minns vattnet vid benen & eldkloten svingandes vid sidorna. Svindlande nära, evigheter bort. Borde gå utanför dörren. Läser hur C.S Lewis aldrig lärde sig hantera en skrivmaskin - önskar mig bort till andra tider, andra förhållanden. Så trött på mediasamhället - allt som dödar säljer eller hur var det nu?

I drömmarna;
passerar sovande vakter, allt är grått, betong, blir upptäckt & utskälld - hur ska man veta var man får vara när allt är sovande vakter, sovande passager? Jag blir inte klok på detta. I går; Aslans mjuka päls, stenbordet och Narnias oändliga fascinerande miljö - sedan kuddar fleecepläd och grå verklighet. Ge mig Narnia, the Wall eller Guldkompassen som verklighet, jag tror jag kan leva då. Ge mig lite mystik och magi.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback