Samvete och fallande snöflingor


Mycket skit på lite tid... Först så måste jag tydligen komplettera lite på förra uppgiften, jag är inte tillräckligt begåvad för att analysera barnböcker. Sedan har jag fortfarande en slutuppgift kvar som jag inte fattar helt - sjukt irriterande. Great future. Andreas tycker jag är sjukt osocial, jag tycker jag har sjukt för mycket på gång nu och vet inte hur jag ska hantera allt. Huvudvärken är ganska permanent, värken i foten blev värre med kylan.. & dessutom har "min" ponny gått och blivit halt.. Fatta hur jävla dåligt samvete jag har? Han var halt idag och jag red honom sista passet igår, hoppade. När jag tänker logiskt hoppas jag att instruktören hade sagt till om han såg halt ut, men han kändes inte hundra.. Iofs har han inte känts fräsch på cirka tre veckor.. Så samtidigt är det lite skönt att han börjar visa något, men sjukt dåligt samvete ialla fall... Han fick mycket kel idag i alla fall.

Läser om alla människor som tar sig härifrån, tar sig någonstans, göra någonting. Lite smått avis, undrar vad jag ska göra med allt. Hur jag ska göra med allt. Fattar inte hur folk kan tro att jag kan saker som jag inte kan, fan, kan inte ens starta en DVD - ändå får jag sköta mickar och musik? Ska fan skaffa en T-shirt med texten "nej, jag är inte ett dugg teknisk". & om ni inte har märkt det så är jag sjukt extremt gnällig, men mitt liv faller lite just nu, allt jag trott & hoppats på faller ner över mig som snöflingor, krossat. & det är så mörkt och för första gången i mitt liv inser jag att ljussättningen hemma hos mig suger. Rejält. Kan inte ens få "normalt" ljus i mitt rum.

Flyttar ner till köket; drar med mig en trave böcker och försöker skriva klart uppgiften. Kanske är smart nog.. Sedan sova, ska försöka somna tidigt, blivit sent på sistone...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback