"Il faut d’abord durer"




Värme
snart sommar men ännu vår
jag har mina vägar, jag har gjort mina val (halmstads högskola, litteraturvetenskap, halvtid)
men tankarna låter mig inte vara

alla stora slutuppgifter trillar in nu; det mesta med deadline vecka 20 men några innan dess
jag borde ta det med mer stress än vad jag gör nu;
borde  g ö r a  något.

det är mycket litteratur nu;
mycket Hemingway
och jag måste säga att han var hård mot sig själv
; att lida ett helt liv för att han vägrade sänka sin stolthet
- idioti eller bara ett val?
alla mina favoritförfattare verkar ha supit friskt för att sedan ta sitt liv. hmm

klassens tidning är dessutom nominerad till lilla journalistpriset;
så det blir nog en stockholmsresa i mitten av maj.
skulle vara skönt att komma bort att vandra andra gator och sitta på andra caféer

men nu
försvinna bland andras ord
och kanske även mina egna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback