Bokenkät nummer två


1. Vilken bok läste du senast?

Nicholas Shakespeare's "Havets Hemligheter"

 

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?

George Macdonald's "Lilith"

 

3. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?

Tror det är en rätt bra blandning..

 

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jagkommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra, hälften!" osv?

Inte om den är bra; är den långtråkig kan man sucka och kolla hur mycket som är kvar.

 

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?

Tips från vänner, recensioner, bloggar osv. Ibland lockar titlar och omslag när man går förbi enbok på bibblan.

 

6. När blir en bok för lång?

Är boken bra kan den sällan bli för lång, lyckas den behålla intresset utan att bli tråkig så spelar sidantalet ingen roll.

 

7. Läser du lika gärna på engelska (om det är orginalspråket) som på svenska?

Ja. Jag fördrar originalspråk (som det är svenska eller engelska.)

 

8. Vilken bok kändedu senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att läsa?

Twilight.

 

9. Kan du lämna en som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?

Jag brukar läsa igenom den och analysera varför den var tråkig. Har gett upp vissa böcker för att man inte kommer in i dem, så då lägger jag ifrån mig dem i början.

 

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?

Skönlitteratur :p Klassiker och rätt mycket böcker av unga författare. Det är ganska blandat.. Faktiskt. Deckare är utrotningshotade i mina hyllor..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback